Nápověda a FAQ pro Conviu
  • Seznámení s aplikací Conviu
  • Začínáme s Conviu
    • Registrace
    • Nastavení fakturačních údajů
    • Změna fakturačního období
    • Nastavení jazyka
    • Přidání organizace – přidání e-shopu
    • Přidání uživatele do organizace
    • Jak přejít ze zkušebního období do placeného režimu
  • Úprava dat (XML a CSV)
    • Import dat
      • Import dat – základní informace
      • Import dat ve vlastním formátu (XML, CSV…)
      • Import dat z FTP serveru, Google sheets, vašeho zařízení (Nahrát soubor) a webových služeb
      • Dodatečný import – doplňkový feed
      • Chyba při importu - feed se nedaří přečíst
      • Proměnné
      • Jak nastavit a automaticky přepočítávat měnový kurz dle ČNB
      • Kde získat URL XML feedu Heureka
      • Kde získat URL XML feedu Zboží.cz
      • Jak zapsat URL pro feed stažený z FPT serveru
    • Export dat
      • Export dat – základní informace
      • Export dat ve vlastním formátu (XML)
      • Varianty ve vlastním exportu (XML, CSV, XLSX)
      • Časovač exportu – Změna času exportu
      • Spojení několika XML
      • Převod dat z XML do CSV
      • Úprava dat přes pravidla
      • Úprava variant produktů v pravidlech
      • Hromadná úprava
      • Hromadná úprava – Google Sheets
      • Úprava prodejní ceny a její převod na jinou měnu
      • Text bez HTML znaků
      • Úprava názvu – PRODUCTNAME
      • Pravidlo pro přepis kategorií v XML
      • Pravidlo pro nastavení ceny dopravy - DELIVERY
      • Úpravy uvnitř pravidel – vnořená struktura – doprava - DELIVERY
      • Pravidlo pro přidání dárku
      • Tvorba parametrů - PARAM
      • Pravidlo pro skrytí elementu
      • Pravidlo pro skrytí produktu
      • Jak Page Feed vložit do Google Ads
      • Jak vložit XML (URL nového exportu) do Heureka.cz
      • Jak vložit XML (URL nového exportu) do Zboží.cz
      • Jak vytvořit vlastní štítek – g:custom_label
      • Pravidlo pro přidání dopravy na Heurece a Zboží
      • Pravidlo pro úpravu datumu (např. datum dostupnosti)
      • Úpravy uvnitř pravidel – kalkulačka
      • Nastavení slev - slevových voucherů pro Heureka.cz a Heureka.sk
      • Párování produktů na Heurece – Heureka párovač
      • Proměnná typu seznam (Seznamová proměnná) a oddělení do více elementů
      • Automatický překlad – celého XML nebo jen vybraných produktů. Automatický překladač webových stránek
      • Detailní přehled změn na úrovni produktů.
      • Page Feed pro Google Ads neboli DSA pro PPC
      • Vytvoření CSV překladu pro Shoptet multijazyk
      • Hromadný přepis v pravidle "Upravit element" podle rozsahu
      • Export API do Google Merchant
    • Praktické ukázky
      • Doplnění poslední části kategorie do UTM parametrů v URL adrese
      • Nastavení data (např. datum dostupnosti)
      • Jak jednoduše formátovat text pomocí HTML
      • Conviu Kalkulačka: Jak správně vypočítat cenu bez DPH?
      • Štítky na e-shopu: Jak je využít k zaujmutí zákazníků a zvýšení prodeje v Upgates
      • Jak na bezpečnostní pokyny u Allegra
  • Automatický bidding
    • Co je bidding?
    • Strategie biddingu
    • Nastavení pro automatický bidding
    • API klíč Heureka a Zboží
    • Biddovací pravidlo
    • Bidding dle aktuálních statistik - např. PNO, nákladů
    • Statistiky
  • Monitoring cen konkurence
    • Monitoring cen - nastavení
    • Nastavení API
    • Monitoring cen – editace
    • Monitoring cen – výsledek
    • Monitoring cen – výsledný Excel soubor
    • Report monitoringu konkurence
  • Cenotvorba
    • Proč cenotvorba?
    • Strategie cenotvorby
    • Nastavení cenotvorby
    • Nastavení API klíče
    • Nastavení pravidla pro cenotvorbu
    • Výpočet prodejní ceny z ceny skladové
    • Obchodní přirážka, marže, rabat, cenová elasticita
    • Statistiky a detail produktu
  • Napojení na Marketplace (XML)
    • Mall Marketplace
      • Základní informace
      • Sdílení administrace na Mall
      • Změna kategorií na požadované kategorie Mall Marketplace
      • Přidání povinných parametrů PARAM ke kategorii Mall
      • Jak vytvořit element STAGE
      • Úprava krátkého popisku SHORTDESC
      • Odstranění znaku procent % z daňové sazby
      • Převod váhy z gramů (g) na kilogramy (kg)
      • Odstranění speciálních znaků z TITLE
      • Přidání skladové dostupnosti IN_STOCK
      • Přidání elementu ACTIVE
    • Kaufland Global Marketplace
      • Základní informace
      • Změna lokalizace cs-CZ, sk-SK a de-DE
      • Změna kategorií na požadované kategorie Kaufland Global Marketplace.
      • Překlad feedu do němčiny a slovenštiny
      • Přidání stavu zboží condition
      • Přidání prodejní ceny a její převod na jinou měnu CZK a EUR
      • Přidání měny currency CZK a EUR
      • Přidání dodací lhůty handling_time
      • Přidání haléřů a centů k prodejní ceně
  • Napojení na marketplace (API Conviu)
    • Založení produktové kampaně
    • Nahrávání na více marketplaces
  • Automatická reklama (PPC modul)
    • Základní nastavení
    • Propojení s Google Ads
    • Propojení s Sklik
    • Statistiky
  • Automatický copywriter (AI)
    • Základní informace
    • Přidání nového popisu produktů
    • Vyhledání klíčových slov z popisu produktů
  • Obrázkový editor
    • Základní informace
    • Jak vytvořit obrázkovou šablonu
    • Vrstvy
    • Vložení textu do obrázku
    • Úprava obrázku
    • Čtverec/Obdelník/Trojúhelník/Kruh
    • Štítek s akcí, dopravou zdarma
    • Obrázek - změna velikosti a odebrání pozadí
  • Alerty a Reporty
  • Nasdílení přístupů
    • Jak nasdílet účet Zboží.cz
    • Jak nasdílet Google Analytics
    • Jak přidat přístup do Google Merchant Center (GMC)
    • Jak nasdílet Google Ads
    • Jak nasdílet Sklik
    • Nasdílení Facebook stránky
    • Nasdílení Facebook Business Manageru
  • Videonápověda
    • Import dat (video návod)
    • Custom import - import vlastního (jakékokoliv) XML či csv (video návod)
    • Jak na pravidla
    • Hromadná úprava dat (video návod)
    • Pravidlo pro přepis kategorií (video návod)
    • Custom export - export ve vlastním XML formátu (např. pro eshop) - video návod
  • Filter Query Language (FQL)
  • ŠKOLENÍ
    • Přehled přichystaných školení a workshopů
  • Conviu.cz
  • Lokalizace
    • 🇨🇿Čeština
    • 🇺🇸English
    • 🇩🇪Deutsch
Powered by GitBook
On this page

Was this helpful?

  1. Úprava dat (XML a CSV)
  2. Import dat

Proměnné

Pro práci s daty lze v Conviu využít také proměnné, které se vytváří automaticky při tvorbě importu dat nebo jedním z níže uvedených způsobů.

PreviousChyba při importu - feed se nedaří přečístNextJak nastavit a automaticky přepočítávat měnový kurz dle ČNB

Last updated 5 months ago

Was this helpful?

Conviu pracuje se třemi druhy proměnných. Proměnné naleznete vždy v nastavení vašeho importu v záložce proměnné.

Příklad užití:

Na importu máme Heureka feed, ze kterého Conviu vytvoří proměnné, jako jsou %item-id%, %productname%, %price-vat%, %description% a další, tedy proměnné z importu. Následně se takový import napojí na Heureka bidding a biddovací automat k produktům přidá proměnné např. %conviu-product-popularity%, %conviu-product-competitor-count%, %conviu-product-category-position%, %conviu-heureka-cpc%, atd. tedy sdílené proměnné.

Dále si sestavíme export např. pro polský e-shop a zapne si proměnnou %conviu-czk-pln%, která obsahuje směnný kurz CZK -> PLN. Tato proměnná je globální tzn. každá organizace si ji může zapnout a u všech organizací má stejnou hodnotu.

Co přesně jsou však výše uvedené proměnné a odkud se berou?

1) Proměnné z importu - Základní proměnné, které vznikají při importu dat a obsahují data jednotlivých elementů z importu.

Na obrázku níže vidíte jednotlivé proměnné které obsahuje náš testovací feed.

Jak jsme již uvedli, proměnné lze využít například při tvorbě pravidel. Kupříkladu proměnnou s názvem "%categorytext%" můžete využít v pravidle "Skrýt produkt", kdy chcete ve svém exportu skrýt produkty jedné určité kategorie. Stačí tak do podmínky zadat výše uvedenou proměnnou, zvolit vybranou kategorii a kliknout na "Vytvořit pravidlo".

2) Sdílené proměnné - Tyto proměnné vznikají dvěma způsoby.

První možností je, že je proměnná vytvořena některým z modulů. Vytváří je kupříkladu bidding produktů, monitoring cen a cenotvorba. Tyto sdílené proměnné jsou něco jako "dodatečný import", také rozšiřují informace o produktu z importu.

Druhou možností je pak tvorba uživatelem, kdy potřebujeme vytvořit proměnnou, kterou bychom využili u produktů ze všech našich importů. Představme si tedy situaci, kdy máme na importu 5 dodavatelských feedů u nichž potřebujeme skrýt produkty určitých značek. V každém exportu bychom museli vytvořit pravidlo pro skrytí produktu a vyplnit jednotlivé značky. Pokud bychom však chtěli tento seznam dále rožšířit, museli bychom upravovat každé z pravidel zvlášť. Toto lze vyřešit vytvořením pouze jedné nové proměnné.

Vytvoříme novou proměnou s názvem "%vyloučene-znacky%"a do této proměnné zadáme názvy značek, jejichž produkty nechceme dále zobrazovat. Tuto proměnou pak už pouze vložíte do pravidel pro skrytí produktů, kdy jí nahradíta vybraně značky. Jakmile pak budete potřebovat seznam značek rozšířit či zkrátit, stačí pouze upravit seznam v samotné proměnné, díky které se úpravy dále zanesou do všech exportů, které tuto proměnou obsahují.

Na obrázku níže, můžete vidět proměnné vytvořené v bidovacím modulu.

V případě, že je na import napojen bidding, přidá bidovací automat například tyto proměnné. Tyto sdílené proměnné, je možné používat úplně stejně jako klasické proměnné, jen nevznikají na importu, ale v biddovacím modulu.

3) Globální proměnné - Tyto proměnné nejsou vázány na konkrétní produkt, ale jsou dostupné u každého produktu a jsou použitelné také v každém modulu a v každé organizaci. Na obrázku níže, můžete vidět proměné pro automatický přepočet měnového kurzu).


Proměnné - Nová aplikace

Pro práci s daty lze v Conviu využít také proměnné, které se vytváří automaticky při tvorbě importu dat nebo jedním z níže uvedených způsobů.

Conviu pracuje se třemi druhy proměnných. Proměnné naleznete vždy v nastavení vašeho importu v záložce proměnné.

Příklad užití:

Na importu máme Heureka feed, ze kterého Conviu vytvoří proměnné, jako jsou %item-id%, %productname%, %price-vat%, %description% a další, tedy proměnné z importu. Následně se takový import napojí na Heureka bidding a biddovací automat k produktům přidá proměnné např. %conviu-product-popularity%, %conviu-product-competitor-count%, %conviu-product-category-position%, %conviu-heureka-cpc%, atd. tedy sdílené proměnné.

Dále si sestavíme export např. pro polský e-shop a zapne si proměnnou %conviu-czk-pln%, která obsahuje směnný kurz CZK -> PLN. Tato proměnná je globální tzn. každá organizace si ji může zapnout a u všech organizací má stejnou hodnotu.

Co přesně jsou však výše uvedené proměnné a odkud se berou?

1) Proměnné z importu - Základní proměnné, které vznikají při importu dat a obsahují data jednotlivých elementů z importu.

Na obrázku níže vidíte jednotlivé proměnné které obsahuje náš testovací feed.

Jak jsme již uvedli, proměnné lze využít například při tvorbě pravidel. Kupříkladu proměnnou s názvem "%categorytext%" můžete využít v pravidle "Skrýt produkt", kdy chcete ve svém exportu skrýt produkty jedné určité kategorie. Stačí tak do podmínky zadaz výše uvedenou proměnnou, zvolit vybranou kategorii a kliknout na "Vytvořit pravidlo".

2) Sdílené proměnné - Tyto proměnné vznikají dvěma způsoby.

První možností je, že je proměnná vytvořena některým z modulů. Vytváří je kupříkladu bidding produktů, monitoring cen a cenotvorba. Tyto sdílené proměnné jsou něco jako "dodatečný import", také rozšiřují informace o produktu z importu.

Druhou možností je pak tvorba uživatelem, kdy potřebujeme vytvořit proměnnou, kterou bychom využili u produktů ze všech našich importů. Představme si tedy situaci, kdy máme na importu 5 dodavatelských feedů u nichž potřebujeme skrýt produkty určitých značek. V každém exportu bychom museli vytvořit pravidlo pro skrytí produktu a vyplnit jednotlivé značky. Pokud bychom však chtěli tento seznam dále rožšířit, museli bychom upravovat každé z pravidel zvlášť. Toto lze vyřešit vytvořením pouze jedné nové proměnné.

Vytvoříme novou proměnou s názvem "%vyloučene-znacky%"a do této proměnné zadáme názvy značek, jejichž produkty nechceme dále zobrazovat. Tuto proměnou pak už pouze vložíte do pravidel pro skrytí produktů, kdy jí nahradíta vybraně značky. Jakmile pak budete potřebovat seznam značek rozšířit či zkrátit, stačí pouze upravit seznam v samotné proměnné, díky které se úpravy dále zanesou do všech exportů, které tuto proměnou obsahují.

Na obrázku níže, můžete vidět proměnné vytvořené v bidovacím modulu.

V případě, že je na import napojen bidding, přidá bidovací automat například tyto proměnné. Tyto sdílené proměnné, je možné používat úplně stejně jako klasické proměnné, jen nevznikají na importu, ale v biddovacím modulu.

3) Globální proměnné - Tyto proměnné nejsou vázány na konkrétní produkt, ale jsou dostupné u každého produktu a jsou použitelné také v každém modulu a v každé organizaci. Na obrázku níže, můžete vidět proměné pro automatický přepočet měnového kurzu).

%conviu-product-category-position% - Produkt: pozice v kategorii - získává se z Heureka API a jedná se o informaci, zda se produkt nachází v TOP 50. Žebříček TOP je vidět zde . Proměnná tedy obsahuje prázdno (pokud produkt není v TOP 50) a nebo číslo např. 5 pokud je to produkt na pozici TOP 5. %conviu-product-competitor-count% - Produkt: počet konkurentů - počet konkurentů na produktové kartě daného produktu např zde by byla hodnota proměnné 5. %conviu-product-popularity% - Produkt: popularita - Heureka u každého produktu počítá index popularity. Info z Heureka dokumentace "Popularita produktu na trhu = pouze relativní hodnota, kde znamená čím vyšší číslo, tím lepší. Slouží k tomu, abyste si mohli srovnat nejpopulárnější produkty z vašeho sortimentu a těm např. věnovat větší pozornost. Čím je číslo větší, tím je to lepší a produkt je populárnější. Jedná se o oblíbenost produktu u uživatelů za posledních 8 dní."

Využití této proměné najdete v naší nápovědě "".

%conviu-product-category-position% - Produkt: pozice v kategorii - získává se z Heureka API a jedná se o informaci, zda se produkt nachází v TOP 50. Žebříček TOP je vidět zde . Proměnná tedy obsahuje prázdno (pokud produkt není v TOP 50) a nebo číslo např. 5 pokud je to produkt na pozici TOP 5. %conviu-product-competitor-count% - Produkt: počet konkurentů - počet konkurentů na produktové kartě daného produktu např zde by byla hodnota proměnné 5. %conviu-product-popularity% - Produkt: popularita - Heureka u každého produktu počítá index popularity. Info z Heureka dokumentace "Popularita produktu na trhu = pouze relativní hodnota, kde znamená čím vyšší číslo, tím lepší. Slouží k tomu, abyste si mohli srovnat nejpopulárnější produkty z vašeho sortimentu a těm např. věnovat větší pozornost. Čím je číslo větší, tím je to lepší a produkt je populárnější. Jedná se o oblíbenost produktu u uživatelů za posledních 8 dní."

Využití této proměné najdete v naší nápovědě "".

https://lednice.heureka.cz/
https://lednice.heureka.cz/haier-hcr3818enmm/#prehled/
Jak nastavit a automaticky přepočítat menový kurz dle ČNB
https://lednice.heureka.cz/
https://lednice.heureka.cz/haier-hcr3818enmm/#prehled/
Jak nastavit a automaticky přepočítat menový kurz dle ČNB