Nápověda a FAQ pro Conviu
  • Seznámení s aplikací Conviu
  • Začínáme s Conviu
    • Registrace
    • Nastavení fakturačních údajů
    • Změna fakturačního období
    • Nastavení jazyka
    • Přidání organizace – přidání e-shopu
    • Přidání uživatele do organizace
    • Jak přejít ze zkušebního období do placeného režimu
  • Úprava dat (XML a CSV)
    • Import dat
      • Import dat – základní informace
      • Import dat ve vlastním formátu (XML, CSV…)
      • Import dat z FTP serveru, Google sheets, vašeho zařízení (Nahrát soubor) a webových služeb
      • Dodatečný import – doplňkový feed
      • Chyba při importu - feed se nedaří přečíst
      • Proměnné
      • Jak nastavit a automaticky přepočítávat měnový kurz dle ČNB
      • Kde získat URL XML feedu Heureka
      • Kde získat URL XML feedu Zboží.cz
      • Jak zapsat URL pro feed stažený z FPT serveru
    • Export dat
      • Export dat – základní informace
      • Export dat ve vlastním formátu (XML)
      • Varianty ve vlastním exportu (XML, CSV, XLSX)
      • Časovač exportu – Změna času exportu
      • Spojení několika XML
      • Převod dat z XML do CSV
      • Úprava dat přes pravidla
      • Úprava variant produktů v pravidlech
      • Hromadná úprava
      • Hromadná úprava – Google Sheets
      • Úprava prodejní ceny a její převod na jinou měnu
      • Text bez HTML znaků
      • Úprava názvu – PRODUCTNAME
      • Pravidlo pro přepis kategorií v XML
      • Pravidlo pro nastavení ceny dopravy - DELIVERY
      • Úpravy uvnitř pravidel – vnořená struktura – doprava - DELIVERY
      • Pravidlo pro přidání dárku
      • Tvorba parametrů - PARAM
      • Pravidlo pro skrytí elementu
      • Pravidlo pro skrytí produktu
      • Jak Page Feed vložit do Google Ads
      • Jak vložit XML (URL nového exportu) do Heureka.cz
      • Jak vložit XML (URL nového exportu) do Zboží.cz
      • Jak vytvořit vlastní štítek – g:custom_label
      • Pravidlo pro přidání dopravy na Heurece a Zboží
      • Pravidlo pro úpravu datumu (např. datum dostupnosti)
      • Úpravy uvnitř pravidel – kalkulačka
      • Nastavení slev - slevových voucherů pro Heureka.cz a Heureka.sk
      • Párování produktů na Heurece – Heureka párovač
      • Proměnná typu seznam (Seznamová proměnná) a oddělení do více elementů
      • Automatický překlad – celého XML nebo jen vybraných produktů. Automatický překladač webových stránek
      • Detailní přehled změn na úrovni produktů.
      • Page Feed pro Google Ads neboli DSA pro PPC
      • Vytvoření CSV překladu pro Shoptet multijazyk
      • Hromadný přepis v pravidle "Upravit element" podle rozsahu
      • Export API do Google Merchant
    • Praktické ukázky
      • Doplnění poslední části kategorie do UTM parametrů v URL adrese
      • Nastavení data (např. datum dostupnosti)
      • Jak jednoduše formátovat text pomocí HTML
      • Conviu Kalkulačka: Jak správně vypočítat cenu bez DPH?
      • Štítky na e-shopu: Jak je využít k zaujmutí zákazníků a zvýšení prodeje v Upgates
      • Jak na bezpečnostní pokyny u Allegra
  • Automatický bidding
    • Co je bidding?
    • Strategie biddingu
    • Nastavení pro automatický bidding
    • API klíč Heureka a Zboží
    • Biddovací pravidlo
    • Bidding dle aktuálních statistik - např. PNO, nákladů
    • Statistiky
  • Monitoring cen konkurence
    • Monitoring cen - nastavení
    • Nastavení API
    • Monitoring cen – editace
    • Monitoring cen – výsledek
    • Monitoring cen – výsledný Excel soubor
    • Report monitoringu konkurence
  • Cenotvorba
    • Proč cenotvorba?
    • Strategie cenotvorby
    • Nastavení cenotvorby
    • Nastavení API klíče
    • Nastavení pravidla pro cenotvorbu
    • Výpočet prodejní ceny z ceny skladové
    • Obchodní přirážka, marže, rabat, cenová elasticita
    • Statistiky a detail produktu
  • Napojení na Marketplace (XML)
    • Mall Marketplace
      • Základní informace
      • Sdílení administrace na Mall
      • Změna kategorií na požadované kategorie Mall Marketplace
      • Přidání povinných parametrů PARAM ke kategorii Mall
      • Jak vytvořit element STAGE
      • Úprava krátkého popisku SHORTDESC
      • Odstranění znaku procent % z daňové sazby
      • Převod váhy z gramů (g) na kilogramy (kg)
      • Odstranění speciálních znaků z TITLE
      • Přidání skladové dostupnosti IN_STOCK
      • Přidání elementu ACTIVE
    • Kaufland Global Marketplace
      • Základní informace
      • Změna lokalizace cs-CZ, sk-SK a de-DE
      • Změna kategorií na požadované kategorie Kaufland Global Marketplace.
      • Překlad feedu do němčiny a slovenštiny
      • Přidání stavu zboží condition
      • Přidání prodejní ceny a její převod na jinou měnu CZK a EUR
      • Přidání měny currency CZK a EUR
      • Přidání dodací lhůty handling_time
      • Přidání haléřů a centů k prodejní ceně
  • Napojení na marketplace (API Conviu)
    • Založení produktové kampaně
    • Nahrávání na více marketplaces
  • Automatická reklama (PPC modul)
    • Základní nastavení
    • Propojení s Google Ads
    • Propojení s Sklik
    • Statistiky
  • Automatický copywriter (AI)
    • Základní informace
    • Přidání nového popisu produktů
    • Vyhledání klíčových slov z popisu produktů
  • Obrázkový editor
    • Základní informace
    • Jak vytvořit obrázkovou šablonu
    • Vrstvy
    • Vložení textu do obrázku
    • Úprava obrázku
    • Čtverec/Obdelník/Trojúhelník/Kruh
    • Štítek s akcí, dopravou zdarma
    • Obrázek - změna velikosti a odebrání pozadí
  • Alerty a Reporty
  • Nasdílení přístupů
    • Jak nasdílet účet Zboží.cz
    • Jak nasdílet Google Analytics
    • Jak přidat přístup do Google Merchant Center (GMC)
    • Jak nasdílet Google Ads
    • Jak nasdílet Sklik
    • Nasdílení Facebook stránky
    • Nasdílení Facebook Business Manageru
  • Videonápověda
    • Import dat (video návod)
    • Custom import - import vlastního (jakékokoliv) XML či csv (video návod)
    • Jak na pravidla
    • Hromadná úprava dat (video návod)
    • Pravidlo pro přepis kategorií (video návod)
    • Custom export - export ve vlastním XML formátu (např. pro eshop) - video návod
  • Filter Query Language (FQL)
  • ŠKOLENÍ
    • Přehled přichystaných školení a workshopů
  • Conviu.cz
  • Lokalizace
    • 🇨🇿Čeština
    • 🇺🇸English
    • 🇩🇪Deutsch
Powered by GitBook
On this page

Was this helpful?

  1. Obrázkový editor

Základní informace

V této nápovědě vám ukážeme, jak pracovat s Obrázkový editorem. Dozvíte se, jak vytvářet akční štítky, měnit pozadí obrázků a vytvářet unikátní šablony pro své produkty.

PreviousObrázkový editorNextJak vytvořit obrázkovou šablonu

Last updated 1 year ago

Was this helpful?

Naleznete jej při tvorbě nového pravidla ve vašem exportu pod záložkou „Nové pravidlo“, kde už jen vyberete možnost „Obrázkový editor".

V obrázkovém editoru můžete k vašim produktům doplnit logo, štítky s akční cenou, různé texty, barevná pozadí nebo vytvořit šablonu, kterou přidáte k produktům dle vlastního výběru. Navíc umožní také časování jednotlivých vrstev, vložení nejrůznějších podmínek pro každou z nich a další pokročilé funkce, které znáte z grafických programů.

V následujícím příkladu si ukážeme, jak vytvořit jednoduchou šablonu.

Nejdříve vyplníte Název pravidla, například "Šablona číslo 1".

Jako podmínku pak vložíme námi vybraný produkt ke kterému budeme šablonu vytvářet.

V Nastavení elementu vyberete zdroj, odkud bude Conviu čerpat. Nejčastěji se jedná o IMGURL odkaz ze zdrojového feedu, který obsahuje produktový obrázek. Po jeho zadání se vám automaticky na plátně zobrazí zástupný obrázek.

Pod tlačítkem „Přidat“ pak můžete přidat další vrstvy dle potřeby. Pokud nebudete chtít využít obrázek nahraný z feedu, nahrajete obrázek přímo z vašeho počítače.

Jako další vrstvu můžete vložit následující.

1. Text

2. Nahrát obrázek (z vašeho zařízení)

3. Vložit obrázek z feedu

4. Čtverec/Obdelník

5. Kruh/Elipsa

6. Trojúhelník

7. Šablona

Každou vloženou vrstvu můžete následně samostatně upravovat. V pravé části editoru se nahází ovládací panel, na kterém se provádějí různé úpravy každé vrstvy. Na obrázku níže pak vidíte možnost úpravy obrázku vloženého z feedu.

Lze upravit:

  1. V případě více vložených vrstev, máte možnost zvolit, jak se budou jednotlivé vrstvy překrývat.

  2. Je možné měnit šířku a výšku obrázku, a to uchopením přes kurzor myši a následným roztažením do požadované velikosti. Provedenou úpravu pak vidíte i v číselné podobě na editačním panelu v kolonkách „Šířka“ a „Výška“.

  3. Je možnost vrstvu zrcadlit nebo otočit.

  4. Můžete měnit pozici obrázku na plátně v ose X/Y, opět uchopením kurzorem myši a následným přesunutím na požadované místo. Provedenou úpravu vidíte v číselné podobě na editačním panelu v kolonkách „Pozice X“ a „Pozice Y“.

  5. Zarovnání obrázku na střed nebo do stran.

  6. Přizpůsobení velikosti plátna.

  7. Nastavení časového období, kdy má být daná vrstva aktivní přes kolonky „Aktivní od:“ a „Aktivní do:“. Zde stačí vybrat libovolné datum.

  8. Odebrat pozadí obrázku. U této funkce je důležité, aby vámi zvolený obrázek měl jednoduché pozadí, ideálně celobarevné. U složitějších obrazců, by tato funkce nemusela funogvat správně.

  9. Nakonec podmínka dané vrstvy. Zde můžete například nastavit dopravu zdarma k produktům nad určitou cenu, přidat akční cenu k produktům vámi zvoleného výrobce a mnoho dalších možností.

Během celé tvorby vaší šablony, můžete také po každé úpravě nahlédnout na finální podobu přes tlačítko "Náhled" a následně se vrátit zpět do editace přes tlačitko "Designer".

Určitě vám v horní části ovládacího panelu neunikla tato část "< Obrázek z feedu". Jedná se o pojmenování vrstvy, kterou máte v danou chvíli vybránu k editaci.

V případě, že již na editovacím plátnu máte umístěno větší množství vrstev, kdy jsme pro ukázku vybrali jednu z našich přednastavených šablon, po kliknutí na tento symbol, < se vám zobrazí panel s jednotlivými vrstvami.

V této části ovládacího panelu můžete rozkliknout jednotlivé vrstvy a následně je samostatně upravovat nebo přesouvat jejich pořadí. Jedná se o téměř totožné úpravy jako jsou úpravy obrázku, které jsme si ukázali výše. V případě textu, zde lze však navíc upravit například jeho styl, barvu, zarovnání a další…

Jako poslední je zde Nastavení, kde najdete několik přednastavených rozměrů pro různé použití. Jedná se o rozměry určené například pro Mall Marketplace, Heureku, Facebook a další. Kromě velikosti je možné zvolit i formát výsledné šablony a to PNG nebo JPG.

Před samotným vytvoření pravidla nezapomeňte zkontrolovat, zdali má vaše šablona rozměr, který požadujete. V opačném případě by se výsledný obrázek mohl nahrát v příliš malém rozměru nebo by naopak molh být až moc velký a oříznutý na jedné ze stran.