Nápověda a FAQ pro Conviu
  • Seznámení s aplikací Conviu
  • Začínáme s Conviu
    • Registrace
    • Nastavení fakturačních údajů
    • Změna fakturačního období
    • Nastavení jazyka
    • Přidání organizace – přidání e-shopu
    • Přidání uživatele do organizace
    • Jak přejít ze zkušebního období do placeného režimu
  • Úprava dat (XML a CSV)
    • Import dat
      • Import dat – základní informace
      • Import dat ve vlastním formátu (XML, CSV…)
      • Import dat z FTP serveru, Google sheets, vašeho zařízení (Nahrát soubor) a webových služeb
      • Dodatečný import – doplňkový feed
      • Chyba při importu - feed se nedaří přečíst
      • Proměnné
      • Jak nastavit a automaticky přepočítávat měnový kurz dle ČNB
      • Kde získat URL XML feedu Heureka
      • Kde získat URL XML feedu Zboží.cz
      • Jak zapsat URL pro feed stažený z FPT serveru
    • Export dat
      • Export dat – základní informace
      • Export dat ve vlastním formátu (XML)
      • Varianty ve vlastním exportu (XML, CSV, XLSX)
      • Časovač exportu – Změna času exportu
      • Spojení několika XML
      • Převod dat z XML do CSV
      • Úprava dat přes pravidla
      • Úprava variant produktů v pravidlech
      • Hromadná úprava
      • Hromadná úprava – Google Sheets
      • Úprava prodejní ceny a její převod na jinou měnu
      • Text bez HTML znaků
      • Úprava názvu – PRODUCTNAME
      • Pravidlo pro přepis kategorií v XML
      • Pravidlo pro nastavení ceny dopravy - DELIVERY
      • Úpravy uvnitř pravidel – vnořená struktura – doprava - DELIVERY
      • Pravidlo pro přidání dárku
      • Tvorba parametrů - PARAM
      • Pravidlo pro skrytí elementu
      • Pravidlo pro skrytí produktu
      • Jak Page Feed vložit do Google Ads
      • Jak vložit XML (URL nového exportu) do Heureka.cz
      • Jak vložit XML (URL nového exportu) do Zboží.cz
      • Jak vytvořit vlastní štítek – g:custom_label
      • Pravidlo pro přidání dopravy na Heurece a Zboží
      • Pravidlo pro úpravu datumu (např. datum dostupnosti)
      • Úpravy uvnitř pravidel – kalkulačka
      • Nastavení slev - slevových voucherů pro Heureka.cz a Heureka.sk
      • Párování produktů na Heurece – Heureka párovač
      • Proměnná typu seznam (Seznamová proměnná) a oddělení do více elementů
      • Automatický překlad – celého XML nebo jen vybraných produktů. Automatický překladač webových stránek
      • Detailní přehled změn na úrovni produktů.
      • Page Feed pro Google Ads neboli DSA pro PPC
      • Vytvoření CSV překladu pro Shoptet multijazyk
      • Hromadný přepis v pravidle "Upravit element" podle rozsahu
      • Export API do Google Merchant
    • Praktické ukázky
      • Doplnění poslední části kategorie do UTM parametrů v URL adrese
      • Nastavení data (např. datum dostupnosti)
      • Jak jednoduše formátovat text pomocí HTML
      • Conviu Kalkulačka: Jak správně vypočítat cenu bez DPH?
      • Štítky na e-shopu: Jak je využít k zaujmutí zákazníků a zvýšení prodeje v Upgates
      • Jak na bezpečnostní pokyny u Allegra
  • Automatický bidding
    • Co je bidding?
    • Strategie biddingu
    • Nastavení pro automatický bidding
    • API klíč Heureka a Zboží
    • Biddovací pravidlo
    • Bidding dle aktuálních statistik - např. PNO, nákladů
    • Statistiky
  • Monitoring cen konkurence
    • Monitoring cen - nastavení
    • Nastavení API
    • Monitoring cen – editace
    • Monitoring cen – výsledek
    • Monitoring cen – výsledný Excel soubor
    • Report monitoringu konkurence
  • Cenotvorba
    • Proč cenotvorba?
    • Strategie cenotvorby
    • Nastavení cenotvorby
    • Nastavení API klíče
    • Nastavení pravidla pro cenotvorbu
    • Výpočet prodejní ceny z ceny skladové
    • Obchodní přirážka, marže, rabat, cenová elasticita
    • Statistiky a detail produktu
  • Napojení na Marketplace (XML)
    • Mall Marketplace
      • Základní informace
      • Sdílení administrace na Mall
      • Změna kategorií na požadované kategorie Mall Marketplace
      • Přidání povinných parametrů PARAM ke kategorii Mall
      • Jak vytvořit element STAGE
      • Úprava krátkého popisku SHORTDESC
      • Odstranění znaku procent % z daňové sazby
      • Převod váhy z gramů (g) na kilogramy (kg)
      • Odstranění speciálních znaků z TITLE
      • Přidání skladové dostupnosti IN_STOCK
      • Přidání elementu ACTIVE
    • Kaufland Global Marketplace
      • Základní informace
      • Změna lokalizace cs-CZ, sk-SK a de-DE
      • Změna kategorií na požadované kategorie Kaufland Global Marketplace.
      • Překlad feedu do němčiny a slovenštiny
      • Přidání stavu zboží condition
      • Přidání prodejní ceny a její převod na jinou měnu CZK a EUR
      • Přidání měny currency CZK a EUR
      • Přidání dodací lhůty handling_time
      • Přidání haléřů a centů k prodejní ceně
  • Napojení na marketplace (API Conviu)
    • Založení produktové kampaně
    • Nahrávání na více marketplaces
  • Automatická reklama (PPC modul)
    • Základní nastavení
    • Propojení s Google Ads
    • Propojení s Sklik
    • Statistiky
  • Automatický copywriter (AI)
    • Základní informace
    • Přidání nového popisu produktů
    • Vyhledání klíčových slov z popisu produktů
  • Obrázkový editor
    • Základní informace
    • Jak vytvořit obrázkovou šablonu
    • Vrstvy
    • Vložení textu do obrázku
    • Úprava obrázku
    • Čtverec/Obdelník/Trojúhelník/Kruh
    • Štítek s akcí, dopravou zdarma
    • Obrázek - změna velikosti a odebrání pozadí
  • Alerty a Reporty
  • Nasdílení přístupů
    • Jak nasdílet účet Zboží.cz
    • Jak nasdílet Google Analytics
    • Jak přidat přístup do Google Merchant Center (GMC)
    • Jak nasdílet Google Ads
    • Jak nasdílet Sklik
    • Nasdílení Facebook stránky
    • Nasdílení Facebook Business Manageru
  • Videonápověda
    • Import dat (video návod)
    • Custom import - import vlastního (jakékokoliv) XML či csv (video návod)
    • Jak na pravidla
    • Hromadná úprava dat (video návod)
    • Pravidlo pro přepis kategorií (video návod)
    • Custom export - export ve vlastním XML formátu (např. pro eshop) - video návod
  • Filter Query Language (FQL)
  • ŠKOLENÍ
    • Přehled přichystaných školení a workshopů
  • Conviu.cz
  • Lokalizace
    • 🇨🇿Čeština
    • 🇺🇸English
    • 🇩🇪Deutsch
Powered by GitBook
On this page

Was this helpful?

  1. Úprava dat (XML a CSV)
  2. Export dat

Úprava dat přes pravidla

Základem pro úspěšnou úpravu vašich dat v jsou pravidla. Pro úspěšnou úpravu vašich feedů je tak nutné mít alespoň základní přehled o jejich funkcích, které si ukážeme v této nápovědě.

PreviousPřevod dat z XML do CSVNextÚprava variant produktů v pravidlech

Last updated 1 year ago

Was this helpful?

V přehledu svých exportů nejdříve rozklikněte export, který chcete upravovat.

Klikněte na záložku „Pravidla“.

V našem exportu v tuto chvíli nemáme vytvořená žádná pravidla, a tak klikneme na tlačítko „Přidat nové pravidlo“, případně na tlačítko po levě straně „Nové pravidlo“.

Zobrazí se vám všechny dostupné druhy pravidel, které můžete na svůj export uplatnit.

Bližší informace o jednotlivých pravidlech se dozvíte v Nápovědě, která se nachází níže, kdy jen rozkliknete pravidlo, které vás zajímá. Pro upřesnění si je napíšeme i zde.

Co je to „Element“? Element odpovídá „sloupečku“ ve vašich datech. Elementem je např. název produktu, nebo popisek, značka, cena apod.

Pravidlo: „Přidat element“ Tuto volbu využijete, pokud potřebujete element do XML doplnit. Jako příklad lze uvést následující situace:

  • Dárek (element GIFT). Pokud v XML nebudete mít uveden dárek, ačkoliv na e-shopu bude dárek nastavený, tak jej lze vytvořit a přidat do XML.

  • Dalším příkladem je vytvoření elementu CUSTOM_LABEL pro Google Ads či Sklik. Většina standardních XML exportů tyto elementy neobsahuje.

Pravidlo: „Upravit element“ Slouží např. pro úpravu názvů produktů, názvů kategorie, nastavení dopravy zdarma, přidání dárků k produktům určité značky a požadované hodnotě apod. Pomocí tohoto pravidla např.:

  • Přepíšete název produktu (PRODUCTNAME) pro zvolený produkt.

  • Vytvoříte pravidlo pro přepis kategorie e-shopu na kategorii (CATEGORYTEXT) dle stromu kategorií Heureky.

  • Nastavíte dopravu zdarma (DELIVERY_PRICE) pro produkty zvolené značky a nastavíte datum platnosti akce (od-do).

Pravidlo: „Skrýt element“ Slouží např. pro skrytí pomocných elementů, které v XML používáte a ve výstupním XML je nechcete uvádět. Příkladem může být element „Margin“ (marže produktu). Dle tohoto elementu např. nastavíte pravidla pro výpočet biddingu, ale v XML, které posíláte do Heureky tento element nebudete uvádět.

Pravidlo: „Skrýt celý produkt“ Hodí se v případě, kdy produkt nechcete do XML odesílat. Důvodem může být legislativní důvod, nepřiměřená nákladovost apod.

Pravidlo: „Hromadná úprava“ Tuto volbu velmi ocení milovníci hromadných rychlých úprav. Stačí jen vygenerovat CSV, upravit data a následně nahrát CSV soubor zpět. Během několika málo minut tak můžete provést úpravy u stovek produktů. Pro zpětné nahrání je důležité, aby data byla uložena ve formátu CSV utf-8 a je nutné mít uvedený sloupeček ITEM_ID. Hromadná úprava velmi poslouží pro případ, kdy by pro požadované úpravy bylo nutné vytvářet několik různých pravidel.

Využití jednotlivých pravidel si pak ukážeme v následujících nápovědách.

Bližší informace o tomto pravidle se dovíte v nápovědě .

Hromadná úprava