Nápověda a FAQ pro Conviu
  • Seznámení s aplikací Conviu
  • Začínáme s Conviu
    • Registrace
    • Nastavení fakturačních údajů
    • Změna fakturačního období
    • Nastavení jazyka
    • Přidání organizace – přidání e-shopu
    • Přidání uživatele do organizace
    • Jak přejít ze zkušebního období do placeného režimu
  • Úprava dat (XML a CSV)
    • Import dat
      • Import dat – základní informace
      • Import dat ve vlastním formátu (XML, CSV…)
      • Import dat z FTP serveru, Google sheets, vašeho zařízení (Nahrát soubor) a webových služeb
      • Dodatečný import – doplňkový feed
      • Chyba při importu - feed se nedaří přečíst
      • Proměnné
      • Jak nastavit a automaticky přepočítávat měnový kurz dle ČNB
      • Kde získat URL XML feedu Heureka
      • Kde získat URL XML feedu Zboží.cz
      • Jak zapsat URL pro feed stažený z FPT serveru
    • Export dat
      • Export dat – základní informace
      • Export dat ve vlastním formátu (XML)
      • Varianty ve vlastním exportu (XML, CSV, XLSX)
      • Časovač exportu – Změna času exportu
      • Spojení několika XML
      • Převod dat z XML do CSV
      • Úprava dat přes pravidla
      • Úprava variant produktů v pravidlech
      • Hromadná úprava
      • Hromadná úprava – Google Sheets
      • Úprava prodejní ceny a její převod na jinou měnu
      • Text bez HTML znaků
      • Úprava názvu – PRODUCTNAME
      • Pravidlo pro přepis kategorií v XML
      • Pravidlo pro nastavení ceny dopravy - DELIVERY
      • Úpravy uvnitř pravidel – vnořená struktura – doprava - DELIVERY
      • Pravidlo pro přidání dárku
      • Tvorba parametrů - PARAM
      • Pravidlo pro skrytí elementu
      • Pravidlo pro skrytí produktu
      • Jak Page Feed vložit do Google Ads
      • Jak vložit XML (URL nového exportu) do Heureka.cz
      • Jak vložit XML (URL nového exportu) do Zboží.cz
      • Jak vytvořit vlastní štítek – g:custom_label
      • Pravidlo pro přidání dopravy na Heurece a Zboží
      • Pravidlo pro úpravu datumu (např. datum dostupnosti)
      • Úpravy uvnitř pravidel – kalkulačka
      • Nastavení slev - slevových voucherů pro Heureka.cz a Heureka.sk
      • Párování produktů na Heurece – Heureka párovač
      • Proměnná typu seznam (Seznamová proměnná) a oddělení do více elementů
      • Automatický překlad – celého XML nebo jen vybraných produktů. Automatický překladač webových stránek
      • Detailní přehled změn na úrovni produktů.
      • Page Feed pro Google Ads neboli DSA pro PPC
      • Vytvoření CSV překladu pro Shoptet multijazyk
      • Hromadný přepis v pravidle "Upravit element" podle rozsahu
      • Export API do Google Merchant
    • Praktické ukázky
      • Doplnění poslední části kategorie do UTM parametrů v URL adrese
      • Nastavení data (např. datum dostupnosti)
      • Jak jednoduše formátovat text pomocí HTML
      • Conviu Kalkulačka: Jak správně vypočítat cenu bez DPH?
      • Štítky na e-shopu: Jak je využít k zaujmutí zákazníků a zvýšení prodeje v Upgates
      • Jak na bezpečnostní pokyny u Allegra
  • Automatický bidding
    • Co je bidding?
    • Strategie biddingu
    • Nastavení pro automatický bidding
    • API klíč Heureka a Zboží
    • Biddovací pravidlo
    • Bidding dle aktuálních statistik - např. PNO, nákladů
    • Statistiky
  • Monitoring cen konkurence
    • Monitoring cen - nastavení
    • Nastavení API
    • Monitoring cen – editace
    • Monitoring cen – výsledek
    • Monitoring cen – výsledný Excel soubor
    • Report monitoringu konkurence
  • Cenotvorba
    • Proč cenotvorba?
    • Strategie cenotvorby
    • Nastavení cenotvorby
    • Nastavení API klíče
    • Nastavení pravidla pro cenotvorbu
    • Výpočet prodejní ceny z ceny skladové
    • Obchodní přirážka, marže, rabat, cenová elasticita
    • Statistiky a detail produktu
  • Napojení na Marketplace (XML)
    • Mall Marketplace
      • Základní informace
      • Sdílení administrace na Mall
      • Změna kategorií na požadované kategorie Mall Marketplace
      • Přidání povinných parametrů PARAM ke kategorii Mall
      • Jak vytvořit element STAGE
      • Úprava krátkého popisku SHORTDESC
      • Odstranění znaku procent % z daňové sazby
      • Převod váhy z gramů (g) na kilogramy (kg)
      • Odstranění speciálních znaků z TITLE
      • Přidání skladové dostupnosti IN_STOCK
      • Přidání elementu ACTIVE
    • Kaufland Global Marketplace
      • Základní informace
      • Změna lokalizace cs-CZ, sk-SK a de-DE
      • Změna kategorií na požadované kategorie Kaufland Global Marketplace.
      • Překlad feedu do němčiny a slovenštiny
      • Přidání stavu zboží condition
      • Přidání prodejní ceny a její převod na jinou měnu CZK a EUR
      • Přidání měny currency CZK a EUR
      • Přidání dodací lhůty handling_time
      • Přidání haléřů a centů k prodejní ceně
  • Napojení na marketplace (API Conviu)
    • Založení produktové kampaně
    • Nahrávání na více marketplaces
  • Automatická reklama (PPC modul)
    • Základní nastavení
    • Propojení s Google Ads
    • Propojení s Sklik
    • Statistiky
  • Automatický copywriter (AI)
    • Základní informace
    • Přidání nového popisu produktů
    • Vyhledání klíčových slov z popisu produktů
  • Obrázkový editor
    • Základní informace
    • Jak vytvořit obrázkovou šablonu
    • Vrstvy
    • Vložení textu do obrázku
    • Úprava obrázku
    • Čtverec/Obdelník/Trojúhelník/Kruh
    • Štítek s akcí, dopravou zdarma
    • Obrázek - změna velikosti a odebrání pozadí
  • Alerty a Reporty
  • Nasdílení přístupů
    • Jak nasdílet účet Zboží.cz
    • Jak nasdílet Google Analytics
    • Jak přidat přístup do Google Merchant Center (GMC)
    • Jak nasdílet Google Ads
    • Jak nasdílet Sklik
    • Nasdílení Facebook stránky
    • Nasdílení Facebook Business Manageru
  • Videonápověda
    • Import dat (video návod)
    • Custom import - import vlastního (jakékokoliv) XML či csv (video návod)
    • Jak na pravidla
    • Hromadná úprava dat (video návod)
    • Pravidlo pro přepis kategorií (video návod)
    • Custom export - export ve vlastním XML formátu (např. pro eshop) - video návod
  • Filter Query Language (FQL)
  • ŠKOLENÍ
    • Přehled přichystaných školení a workshopů
  • Conviu.cz
  • Lokalizace
    • 🇨🇿Čeština
    • 🇺🇸English
    • 🇩🇪Deutsch
Powered by GitBook
On this page

Was this helpful?

  1. Automatický bidding

Co je bidding?

PreviousAutomatický biddingNextStrategie biddingu

Last updated 5 months ago

Was this helpful?

Bidding představuje prostředek, jak se dostat na přední, placená místa (na Heurece nebo Zboží). Ta většinou znamenají větší viditelnost a následně přinášejí eshopu větší návštěvnost a větší počet objednávek.

Bidding funguje na principu aukce, tedy hlavní je překonat nabídku (cenu za proklik) konkurence, a přitom nezaplatit víc, než je nezbytně nutné.

Když se na Heureku a Zboží zaměříme trochu podrobněji, tak zjistíme, že výsledné řazení produktů ovlivňuje kromě ceny za proklik (CPC) více faktorů – např. cena produktu, dostupnost produktu a hodnocení internetového obchodu. Přičemž každý z těchto faktorů má na řazení produktových nabídek určitou váhu. Tyto koeficienty však nejsou veřejně známé.

Co však veřejně není nic tajného, je, že kromě výše již zmíněných faktorů, je třeba brát v potaz konkurenci, která do aukce vstupuje spolu s vámi. Hraje velmi podstatnou roli v tom, kolik vás proklik bude v konečném důsledku stát. Nezáleží totiž, jakou částku máte nastavenou ve feedu, ale to, kolik je v tu danou chvíli na první pozici potřeba. Pokud máte nastaveno například 20 Kč a na první pozici stačí 12 Kč, tak zaplatíte jen 12 Kč. Nicméně v případě, že nastavíte cenu moc nízko a na první pozici nedosáhnete a někdo získá v součtu vyšší skóre než vy, zařadí se váš e-shop na pozici za něj, případně za více takových e-shopů. V praxi to znamená, že pokud budete nabízet vyšší cenu za proklik, budete tak mít větší šanci, že svými produkty obsadíte první příčky vyhledavače a tím výrazně zvýšíte šanci, že oslovíte i daleko více potenciálních zákazníku, než kdybyste byli někde pod čarou.

Manuální nebo automatický bidding?

Bidding můžete nastavovat manuálně. Nevýhodou je nutnost časté kontroly a manuální vyhodnocování, častá kontrola, náročnost nastavování v administraci, sledování konkurence apod. Manuální bidding je časově náročný a při větším počtu produktů téměř nemožný (nelze manuálně upravovat bidding každé 2 hodiny).

Automatický bidding prostřednictvím Conviu umožňuje automatické vyhodnocování statistik, monitoring konkurence a přepočítávání biddingu a jeho propis do XML až 12x denně. Ušetří čas a náklady, protože probíhá velmi časté automatické vyhodnocování a automatické vyřazení neprofitabilních produktů z biddovaných pozic.

Pro bidování produktů na Heurece je třeba se zamyslet nad strategií maximální ceny za proklik. Což je ale nemalý oříšek i pro zkušené obchodníky. Takových strategií je totiž spousta. Conviu má v rukávu nástroj pro . Na každou část sortimentu svého e-shopu můžete uplatňovat jiný přístup. Zpravidla je nejpřínosnější biddovat u Top produktů, u kterých víte, že jsou oblíbené a dobře se prodávají. Produkty je možné pro bidding segmentovat i dle vlastních štítků, prodejní ceny, výše marže, kategorie, výrobce, skladové dostupnosti, produktů v akci, rozdílu v cenách oproti konkurenci apod. Lze nastavit i držení produktu na určité pozici. Zvýšení/snížení biddingu můžete nastavit také dle denní doby a dne v týdnu.

všechny strategie biddingu